Klantenservice

Hier vind u antwoorden op veelgestelde vragen

  • Heb ik voor het plaatsen van een affiliatelink een eigen website nodig?

    Je kunt je affiliatelink overal plaatsen waar je wilt, je hebt hier geen eigen site voor nodig. Het plaatsen van je link zorgt er echter niet automatisch voor dat je veel verkopen genereert. Hiervoor moet je actief aan internetmarketing doen.

  • Heb ik ook een PayPal of iDeal account nodig?

    Nee, dat is niet nodig. Wij voorzien in deze betalingsystemen, het enige wat je hoeft te doen is een linkje op je website te plaatsen naar ons betaalsysteem.

  • Hoe verbeter ik mijn PayPro-score?

    De exacte formule kunnen we helaas niet prijsgeven. De PayPro score is bedacht om aan affiliates te tonen hoe goed een product is. Dat betekent in de praktijk dat het niet alleen belangrijk is om veel verkopen te hebben maar ook de voorwaarden voor affiliates zo gunstig mogelijk te maken. In het algemeen zou je kunnen zeggen: hoe meer affiliates je product verkopen, hoe beter voor je PayPro-score!

  • Hoe moet ik de raamovereenkomst accepteren?

    Wanneer je account minder dan 1000,- euro heeft omgezet kan dit 'digitaal'. Dat betekent dat je dan kunt volstaan met alleen het invullen van de plaats en datum en het accepteren van de inhoud van de raamovereenkomst. Wanneer je meer dan 1000,- op je account hebt staan hebben we een 'echte' handtekening van je nodig. Dat betekent dat je de raamovereenkomst uit moet printen, onderteken en op moet sturen naar ons. Dat kan op drie manieren: door te uploaden, faxen of te posten. Log in en kijk bij 'Mijn Account' voor meer details hierover.

  • Hoe moet ik mijn verdiensten laten uitbetalen?

    Als je bent ingelogd staat in het menu "Mijn Transacties" onderaan de pagina een blauwe knop "Opnemen". Klik op deze knop om je saldo op te nemen.

  • Ik heb nog geen activeringscode op mijn bankrekening ontvangen. Kan ik wel beginnen met verkopen of promoten?

    Ja, je kan inderdaad alvast beginnen met promoten. Hetzij beperkt, zolang je account nog niet definitief goedgekeurd is door ons kan je maximaal 100,- euro per dag omzet draaien op je account. Het verkopen van producten is nog niet mogelijk. Dit kan pas nadat je bankrekeningnummer is goedgekeurd.

  • Moet ik ingeschreven staan bij de KvK (Kamer van Koophandel) om me te registreren?

    Dat hangt ervan af.

    Indien je je als affiliate wilt registreren, kan je je ook particulier inschrijven. In dat geval heb je dus geen KvK inschrijving nodig.

    Indien je je als verkoper wilt registreren is het echter wel noodzakelijk om een geldige KvK inschrijving te hebben. Bij het registreren zal je om een gewaarmerkt KvK uittreksel worden gevraagd. Daarnaast is het nodig een zakelijk bankrekeningnummer op te geven welke op naam staat van het bedrijf onder welke je bij PayPro geregistreerd wilt staan.

  • Hoe werkt het met de download pagina?

    Na een correcte betaling stuurt PayPro de klant door naar de door jou ingevulde downloadpagina. Dit gaat via aan unieke link en deze is daarom maar één keer te bezoeken. Wordt de link later toch weer bezocht dan wordt de klant niet doorgestuurd.

  • Hoe kom ik in contact met een van de PayPro verkopers?

    In het PayPro affiliate campagnes overzicht zie je bij ieder product een klein envelopje staan (bovenin de rechterhoek). Door hierop te klikken kom je in een scherm terecht waarin je een berichtje aan de verkoper kan versturen.

  • Hoe zit het met de boekhouding?

    Het hangt er vanaf hoe je boekhouding ingericht is: met het kasstelsel of met het facturatiestelsel.

    Als je het kasstelsel gebruikt dan hoef je in je administratie alleen maar op te geven wat je uitbetaald krijgt van PayPro.

    Omdat PayPro een geregistreerd betaaldienstverlener is, volstaat het om je inkomsten te verantwoorden met het transactieoverzicht dat je kan downloaden in Mijn Transacties.
    Voor verkopers:
    Als je als verkoper het facturatiestelsel gebruikt dan moet je je omzet verantwoorden met de verkoopfacturen die je van PayPro ontvangt.

    Bij elke verkoop wordt er een factuur verzonden van het verkoopbedrag en de transactiekosten.

  • Hoe lang duurt het voordat ik als affiliate aan de slag kan?

    Nadat je bent aangemeld bij PayPro, kan je direct gebruik maken van de persoonlijke affiliatelinks die je kan vinden in het affiliate campagnes overzicht. Je account hoeft hiervoor niet eerst goedgekeurd te zijn.
    Je saldo kan je wel pas laten uitbetalen nadat je account is goedgekeurd en je bankrekening is gevalideerd.

  • Waarom moet ik mijn identiteitsbewijs uploaden bij PayPro?

    De activiteiten van PayPro vallen onder de WFT (Wet Financieel Toezicht) en mede daardoor staat PayPro onder toezicht van De Nederlandsche Bank en de AFM.

    PayPro moet voldoen aan de WWFT (Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering van het Terrorisme) en daarom moeten we weten wie onze klanten zijn.

  • Kan ik ook in 1x al mijn facturen downloaden?

    Ja. Doe hiervoor het volgende: 1. Ga naar http://www.paypro.nl/mijntransacties 2. Klik op 'Dowload overzicht' onderaan de pagina 3. Geef aan van welke periode jij de facturen wilt ontvangen. Alle facturen worden naar het e-mailadres van je account gestuurd. Ook zit hier een CSV bestand in met alle transactiedetails.

  • Hoe kan ik als affiliate producten promoten?

    Als je bent ingelogd klik je op "Affiliate Campagnes" in het menu. Hier staan alle producten die je kunt promoten met je eigen unieke affiliate link al voorgeselecteerd. Gebruik deze link om het product te promoten op je blog of website. Je kunt ook gebruik maken van de Facebook of Twitter knop bij het product.

  • Wat zijn de kosten per verkocht product?

    De totale kosten bedragen 1 euro + 8,5% van het transactiebedrag. Deze kosten zijn exclusief BTW.

    Een voorbeeld:
    Jij verkoopt een product voor € 50,-.
    De transactiekosten die PayPro hiervoor in rekening brengt, zijn als volgt:
    8,5% van € 50,- is € 4,25.
    Hierbij wordt een euro opgeteld.
    De transactiekosten van PayPro zijn daarom € 5,25.
    Omdat PayPro een BTW plichtige onderneming is, wordt hier 21% BTW over berekend.
    De totale kosten, inclusief BTW komen in dit voorbeeld uit op: € 6,35.

  • Hoe lang blijft een cookie geldig?

    Indien geaccepteerd, blijft een cookie voor 1 jaar staan. Dat betekent dat wanneer een product gepromoot wordt de commissie uitgedeeld wordt aan de affiliate tot 1 jaar na de promotieclick. Dit geldt alleen indien de cookie daadwerkelijk opgeslagen kan worden op de computer van de (potentiele) klant. Indien dit niet het geval is, kan de klant nog herkend worden aan het IP adres.

  • Wat is deeplinking?

    Deeplinking is het verwijzen naar een specifieke pagina binnen een domein. Dit ten opzichte van het verwijzen naar de homepage van een website.
    Affiliates sturen bezoekers dan niet door naar de homepage van de verkoper, maar naar een andere pagina binnen het domein van de verkoper.

    Meer informatie hierover, en hoe je je affiliatelink verandert in een deeplink, vind je op: Wat is deeplinking.

  • Wat is een aankondiging?

    Een aankondiging is een verkoop waarvan het geld pas later op je account wordt bijgeschreven.

    Meestal is dit het geval bij incasso en PayPal, waarbij de kans bestaat dat je klanten de betaling intrekken (storneren of terugclaimen).

    In het overzicht 'Mijn transacties' is de mogelijk om de details van de 'aankondiging' op te vragen door op de datum-link te klikken. Daarin staan dan de datum waarop de aankondging is en de datum waarop het bijgeschreven wordt op je account.

  • Op welke manier wordt commissie toegekend bij het promoten van producten via de PayProAds?

    Je verdient hierbij commissie zoals je van ons gewend bent.
    Via een PayProAd stuur je een bezoeker door naar de website van een verkoper. Indien jouw bezoeker op deze verkoopsite besluit om het product te kopen, verdien je een commissie.

  • Hoe voeg ik een betaalknop toe aan mijn website?

    Je kunt in een paar simpele stappen een betaalknop op je website toevoegen:

    1. Maak een product (je wordt daarna automatisch doorgestuurd naar HTML-code van de betaalknoppen)

    2. Plak de HTML-code van de betaalknoppen van je product op de pagina in je website.

    Na het aanmaken van een product komt je product ook automatisch in het product overzicht zodat affiliates je product kunnen promoten (indien je dit aangegeven hebt natuurlijk).

  • Welke type betalingen zijn er mogelijk?

    Er zijn op PayPro drie manieren om te betalen: directe betaling, afbetaling (betaling in termijnen) en abonnementen.

    Na elke betaling wordt je klant doorgestuurd naar een URL die je zelf ingevuld hebt (de return URL). Je klant ontvangt dan van ons een betalingsbevestiging met eventueel een factuur. Of deze factuur wel of niet verzonden wordt, kan je zelf instellen bij Mijn Berichten.

    Ook kan je ervoor kiezen om een PDF bestand (bijvoorbeeld) een e-book) in deze e-mail mee te laten sturen. Dit e-book mag niet groter zijn dan 2 MB.

    Je klant kan betalen met iDEAL, PayPal of eenmalige incasso betaling.

    Naast de directe betaling zijn er ook zogenaamde periodieke betalingen:
    - betaling in termijnen - dit is de methode waarbij  je klant iets van je koopt maar het in maandelijkse termijnen bij je aflost
    - abonnementen - een maandelijks bedrag dat in rekening wordt gebracht bij je klant.

    Bij beide vormen worden incasso en PayPal termijnen (recurring payments) als betaaltmethode aangeboden aan je klant. Qua facturatie werkt het iets anders. Bij een betaling in termijnen wordt het bedrag ineens gefactureerd en bij abonnementen maandelijks.

    Omdat deze betaling gestorneerd kunnen worden, komt dit geld later pas beschikbaar op rekening in je PayPro account.

  • Wat gebeurt er als mijn klant storneert?

    Als je klant heeft betaald via incasso, eenmalige machtiging of PayPal termijnen (recurring payments) dan kan deze betaling door de klant ingetrokken worden (gestorneerd).

    Om te voorkomen dat het geld eerst bijgeschreven wordt en dan weer afgeschreven, wordt het 54 dagen 'gereserveerd'. In je account bij 'mijn transacties' zie je dat terug als een regel die 45 dagen in de toekomst staat.

    Alle gereserveerde transacties met de bijbehorende bedragen vind je in Mijn Transacties onder de knop Gereserveerd.

  • Ik heb mijn affiliatelink geplaatst op mijn website, maar ik heb geen inkomsten. Hoe kan dat?

    Het hebben van een affiliatelink op je website is nog geen garantie voor succes.

    Het is zelfs nog geen garantie voor succes wanneer je al vele bezoekers hebt doorgestuurd.

    Het hangt er namelijk vanaf welk type bezoeker je doorstuurt.

    Daarom moet je op je blog, twitter, facebook of hyves altijd afvragen: welke content geberuik ik? Waarin zijn mijn bezoekers geinterresseerd?

    Als de antwoorden van deze twee vragen overeenkomen, heb je een veel groete kans op verkopen en kan je conversie ook veel hoger komen te liggen dan wanneer je 'lukraak' een affiliate link ergens neerzet.

  • Is PayPro ook geschikt voor webshops?

    Ja. PayPro kan ook prima ingezet worden voor webshops!

    Omdat webshops uit meerdere producten en dus ook verschillende bedragen bestaan, dien je hiervoor wel gebruik te maken van de betaal API van PayPro. Kijk op www.paypro.nl/documenten voor de implementatie instructies.

    Met het gebruik van de API ben je in staat om verschillende bedragen af te rekenen en toch een eventuele affiliate uit te betalen.

    Omdat het betalen via een API niet gekoppeld zit aan een standaard product in je account, staat je webshop dan ook niet tussen de product overzicht.

    Hoe moeten affiliates je webshop nu promoten?

    Maak in je PayPro account een nieuw product aan en vink de optie 'indirecte commissie' hier bij aan.

    Door deze instelling krijgen affiliates toch hun deel indien er op je webshop afgerekend wordt via de API.

  • Ik kan niet inloggen

    Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

    1. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
    2. Controleer of je CAPS lock uit staat
    3. Je kunt niet inloggen als je niet op de activatielink geklikt hebt die je ontvangen hebt na het registreren


    Mocht het met deze tips niet lukken dan kan je je wachtwoord altijd nog veranderen via wachtwoord vergeten. Vul hier je e-mailadres. Je ontvangt dan een mailtje van PayPro met een link die je kunt gebruiken om je wachtwoord te wijzigen.

  • Waarom moet ik een "pagina na geslaagde betaling" invullen?

    Nadat een consument een product gekocht heeft dient hij doorgestuurd te worden naar een pagina waar bevestigd wordt dat het product gekocht is en dat het geleverd zal worden. Deze pagina heet ook wel de "return url".

    In PayPro is dit in te stellen bij "Mijn Producten", "Levering", "Pagina na geslaagde betaling". Indien deze leeg is kan je klant niet doorgestuurd worden en zal er een gevoel van onbegrip overblijven.

    Daarom is het verplicht "return url" in te voeren bij de instellingen van je product.

    Dit betekent overigens niet dat je product niet verkocht kan worden. Zolang deze "return url" niet ingevuld is, kan het product niet in het affiliate campagnes overzicht staan en kunnen affiliates het product niet promoten.

  • Hoe lang duurt het voordat een terugbetaling uitgevoerd is?

    Normaal gesproken wordt dit binnen twee werkdagen uitgevoerd. 

    Houd er rekening mee dat er ook weekend tussen kan zitten en het in het minst gunstigste geval dus wel tot 5 'normale' dagen kan duren voordat het is gestort op de rekening.

  • Hoe ga ik om met een PDF bestand dat groter is dan 2 MB bij het aanmaken of wijzigen van een product?

    Je kunt natuurlijk proberen om het  PDF bestand kleiner te maken door bijvoorbeeld de afbeeldingen te verkleinen of te comprimeren.

    Verder kan je er voor kiezen het PDF bestand op je pagina neer te zetten waar je klanten komen na betaling. Zo kunnen klanten het e-book zelf downloaden.

  • Wat betekent 'gereserveerd' in mijn transacties?

    Gereserveerde geldbedragen zijn transacties die later bijgeschreven worden op je PayPro-rekening.

    Dit zijn transacties die betaald zijn via incasso of creditcard. Deze betalingen hebben een extra risico omdat ze door de klant teruggevorderd kunnen worden.

    Zodra er zekerheid is over het bedrag wordt het geld toegekend aan je PayPro rekening.

    De datum hiervan is zichtbaar door bijvoorbeeld op de 'gereserveerd' knop te klikken of door de de datum-link van de aankondiging te klikken.

  • Wat is een "return URL"?

    Dit is de URL of pagina waar een consument naar toe gestuurd wordt nadat er een geslaagde betaling is gedaan.

  • Ben ik mijn geld definitief kwijt als mijn klant storneert?

    Nee. PayPro heeft een debiteurenproces ingericht. Dat houdt in dat wanneer je klant storneert, PayPro deze klant zal namailen met de vraag of de betaling alsnog voldaan kan worden.

    In deze mail zit een link naar een betaalscherm van PayPro. PayPro gaat dus achter je geld aan!

  • Krijg ik ook een factuur voor mijn uitbetaling voor mijn boekhouding?

    Nee. Een uitbetaling is in principe niets anders dan het geld van de ene (PayPro) rekening  naar je andere (lopende) rekening overboeken.

    Dit heeft niets te maken met je boekhoudkundige omzet of BTW momenten. Volgende de belastingdienst is het moment waarop een dienst of product wordt geleverd namelijk het boekhoudkundige moment. 

    Indien je dus een verkoop hebt gedaan, dan telt die datum voor je boekouding. De overboeking van dit bedrag naar je lopende rekening is slechts een financiele afhandeling hiervan.

  • Welke optie moet ik kiezen als ik termijnbetalingen wil annuleren?

    Bij het annuleren van termijnbetalingen heb je 2 opties:

    1. "Openstaande termijnen annuleren". Deze optie annuleert alle  termijnen die de status "open" hebben. Dit betekent dat je met deze knop alleen de termijnen annuleert die in de toekomst nog zouden moeten plaatsvinden.

    2. "Alle niet geincasseerde termijnen annuleren". Deze optie annuleert alle termijnen die zowel de status "open" als de status "storno" hebben. Dit bekent dat je met deze knop alle termijnen annuleert die zowel in het verleden niet zijn betaald als die in de toekomst nog betaald zouden moeten worden.

    Indien je termijnen wilt refunden die correct zijn betaald, kan je dit doen door aan de rechterkant van de transactie op het refund knopje te klikken.

  • Ik moet mijn SWIFT-code invullen. Wat is dat?

    Met de SWIFT-code wordt je bank geidentificeerd.
    Als wij geld overschrijven naar jouw rekening, moeten wij aangeven bij welke bank jouw rekeningnummer hoort. Hiervoor gebruiken wij de SWIFT-code. Je kan deze code doorgaans vinden op de website van je bank.
    Een andere aanduiding voor SWIFT-code is BIC.

  • Wat is een "Tracker Variabele" en hoe gebruik ik het?

    Een Tracker Variabele is een kort woordje dat je aan je affiliatelink kunt plakken zodat je achteraf in je statistieken exact kunt zien hoevaak er specifiek op deze link is geklikt.

    Dit is vooral handig wanneer je een bepaald product op meerdere websites promoot. Je moet dan dezelfde link op meerdere plaatsten neerzetten en daardoor kan je achteraf niet meer goed zien welke link het beste gewerkt heeft.

    Dit kan je voorkomen door een Tracker Variabele" achter je affiliatelink te plaatsen.

    Normaal ziet je affiliatelink er zo uit: http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456

    456 is hier je unieke PayPro ID waardoor PayPro kan herkennen dat jij dit product gepromoot hebt.

    Als je een Tracker Variabele toe wilt voegen kan je het volgende doen:

    http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456/ABC

    of

    http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456/mijndomein.nl

    Wanneer je clicks genereerd via deze links, dan kan je in Mijn statistieken deze "Trackers" terugvinden. In dit geval ga je dan naar www.paypro.nl/mijnstatistieken en klik je op het product "Product_naam". Indien er clicks zijn geweest op deze links dan zal je een aparte regel zien voor "ABC" en voor "mijndomein.nl".

  • Wat betekent de status "oninbaar"

    De status "oninbaar" komt alleen voor bij termijnbetalingen (betalen in termijnen of met een abonnement).

    Zodra een van je klanten storneert dan wordt het debiteurenproces gestart. Dat betekent dat PayPro door middel van het versturen van herinneringen en aanmaningen gaat proberen het verschudigde bedrag te collecteren.

    Indien dit niet lukt, verklaart PayPro het bedrag als "oninbaar". Dat betekent dat PayPro stopt met versturen van herinneringen en aanmaningen. Je hebt dan een overzicht ontvangen van de mails die verzonden zijn en dit vormt grond voor een juridisch vervolg.

    Let op: de oorspronkelijke transactiekosten worden hierbij in rekening gebracht.

  • Herkent PayPro mij ook als affiliate indien mijn bezoekers zich eerst moeten inschrijven op een nieuwsbrief?

    PayPro zal de affiliate altijd herkennen. Er worden geavanceerde technieken gebruikt om dit te kunnen bewerkstelligen.

    In je affiliate link zit je eigen ID verwerkt die wordt opgeslagen zodra er op geklikt wordt. Als de bezoeker later weer op de betaalpagina terug komt wordt gekeken of deze bezoeker via een affiliatelink is gekomen. Indien dit het geval is, zal er een commissie toegekend worden aan de affiliate.

    Het maakt niets uit of een bezoeker die op een affiliatelink klikt direct op de website van de verkoper komt en betaalt of zich eerst inschrijft op een nieuwsbrief en pas later (na weken of maanden) terugkomt op de betaalpagina.

  • Ik heb een eigen product. Hoe kan ik dat via PayPro laten promoten?

    Als verkoper van PayPro kan je jouw product in het affiliate campagnes overzicht plaatsen.
    Dit overzicht staat op volgorde van beste PayPro-score, dat wil zeggen het product dat de beste resultaten voor affilaites oplevert, bovenin staat.

    In het overzicht kan door de affiliate worden gesorteerd op categorie.

    Wanneer jouw product boven in (een categorie) staat, heb je dus het meeste kans dat deze gepromoot gaat worden door affiliates van PayPro.

  • Ik heb een zakelijk PayPro account en wil mijn account laten overnemen door een ander bedrijf. Hoe pak ik dit aan?

    Je kan de overname van je account telefonisch met ons bespreken.
    Bel hiervoor het nummer 085 - 40 117 86 

    Indien je liever teruggebeld wordt door ons, kan dit uiteraard ook.

    Stuur hiervoor een bericht naar support@paypro.nl of laat een bericht achter op onze contact pagina

    Vermeld hierbij je telefoonnummer en geef aan dat het om een overname van je account gaat.
    We staan je graag te woord!

  • Ik moet een uittreksel uploaden van de Kamer van Koophandel. Wat voor uittreksel moet dit zijn?

    PayPro vraagt om een gewaarmerkt Kamer van Koophandel uittreksel. Dit mag een digitaal gewaarmerkt uittreksel zijn.

    Een uittreksel is aan te vragen via de volgende pagina:

    http://www.kvk.nl/ondernemen/producten-handelsregister/uittreksels/gratis-uittreksel-uit-het-handelsregister/
    of
    http://www.kvk.nl/ondernemen/producten-handelsregister/uittreksels/bestel-eenvoudig-een-digitaal-gewaarmerkt-uittreksel/

    Andere soorten uittreksels worden niet geaccepteerd.

    Dat komt omdat wij enkel een gewaarmerkt uittreksel kunnen verifiëren op echtheid.

    Voorbeelden van KvK documenten welke niet als gewaarmerkt KvK uittreksel gelden:

    Online Inzage Uittreksel
    Bericht van Registratie

  • Ik krijg de foutmelding: "Kon gebruiker object niet opslaan: 1 fout. Controleer de volgende velden: Login is niet beschikbaar"

    Dit betekent dat het ingevoerde mailadres al bij ons bekend is.

    Je hebt je dus al een keer geregistreerd bij PayPro.

    Ga naar www.paypro.nl/login en log in het met het e-mailadres en het wachtwoord dat je tijdens je registratie hebt opgegeven.

    Heb je je nog nooit geregistreerd bij PayPro maar krijg je toch deze foutmelding?
    Meld het ons! Via support@paypro.nl, via het contactformulier op de website of ons telefoonnummer

    085 - 40 117 86 . We helpen je graag.

  • Ik wil de gegevens van mijn account graag wijzigen. Hoe doe ik dit?

    Je kan de gegevens van je account wijzigen door in Mijn Account op "account wijzigen" te klikken.
    Dit is beschikbaar onder PayPro Instellingen.

    Je gegevens zullen na wijzigen weer door ons gecontroleerd worden.
    Eventueel zal er een nieuwe bankrekening-validatie plaatsvinden. 

    Let er op dat je je saldo niet kan laten uitbetalen zolang je gegevens nog niet door ons gecontroleerd zijn.

    Indien je als verkoper staat geregistreerd en gebruik maakt van onze incasso-service, houd er dan rekening mee dat je klanten niet kunnen afrekenen via incasso zolang je gegevens nog niet door ons gecontroleerd zijn.

    Zodra wij je gegevens gecontroleerd hebben, is de opname mogelijkheid weer beschikbaar. Voor verkopers zal dan ook de incasso-optie weer beschikbaar zijn.

  • Als ik op een productnaam klik bij Mijn Statistieken, zie ik extra informatie. Wat betekent dit?

    Je ziet hier de URL's waarop de clicks op jouw affiliatelink hebben plaatsgevonden.

    Zie je bijvoorbeeld de URL http://www.mijndomein.nl/promotie met hierachter het cijfer 16 staan, dan betekent dit dat er 16 keer is geklikt op jouw affiliatelink welke jij op http://www.mijndomein.nl/promotie geplaatst hebt.

    Indien je een "/" (slash) te zien krijgt, betekent dit dat PayPro de herkomst van de click niet vast kon stellen.

  • Kan ik een URL shortener gebruiken voor mijn affiliatelink?

    Ja hoor, dit is geen probleem.

    Op het moment dat een bezoeker op jouw shortlink klikt, registreert PayPro de klik als een normale affiliate klik en wordt bij een eventuele verkoop, gewoon de commissie aan jou toegekend.

  • Kan ik mijn PayPro saldo laten uitbetalen op een PayPal rekening?

    Nee, dit is niet mogelijk.
    PayPro mag enkel opnames van saldo uitbetalen op een regulier bankrekeningnummer.

  • Mijn Affiliatelink stuurt niet door naar PayPro

    Indien een bezoeker op jouw affiliatelink klikt, komt deze bezoeker inderdaad uit op de pagina van de verkoper en niet op een pagina van PayPro.

    Op het moment dat de bezoeker naar de pagina van de verkoper wordt doorgestuurd, komt hij wel even op de website van PayPro. Dit gaat echter zo snel, dat het niet met het blote oog te zien is.

    In de korte periode dat de bezoeker zich op de website van PayPro bevindt, wordt er een cookie geplaatst in de browser van de bezoeker. In deze cookie wordt informatie opgeslagen over jouw affiliatelink zodat wij bij een verkoop deze aan jou toe kunnen kennen.

  • Waarom moet ik extra gegevens aanleveren terwijl dat eerst niet nodig was?

    PayPro is een geregistreerd betaaldienstverlener en valt daarom onder de noemer WWFT.

    Dit betekent dat PayPro al zijn klanten moet kunnen identificeren. Hiervoor is strenge regelgeving opgesteld waar PayPro niet van af mag wijken.

    Voor jou betekent dit dat je de volgende documentatie behoort aan te leveren:

    In stap 1: - Een scan of foto van je ID-bewijs. - Indien je als verkoper of zakelijke affilaite geregistreerd wilt staan,een gewaarmerkt KvK uittreksel.

    In stap 2: Je bankrekening wordt gecontroleerd door 1 eurocent die overgeboekt wordt naar het door jou opgegeven bankrekeningnummer. De tenaamstelling van je rekeningnummer dient overeen te komen je naam die op het door jou aangeleverde ID document staat.
    Indien je zakelijk staat ingeschreven behoort de tenaamstelling gelijk te zijn aan je bedrijfsnaam. Bij een zakelijke inschrijving bij PayPro, is het verplicht een zakelijk bankrekeningnummer op te geven.

    In stap 3: Indien je meer dan 1000 euro hebt omgezet, hebben wij ook een ondertekende versie van de PayPro Raamovereenkomst nodig. Je ontvangt hier tijdig een mail over.

    Dit betekent overigens niet dat je niets kunt doen in PayPro zolang je account nog niet definitief goedgekeurd is.
    Als affiliate kan je alvast aan de slag. De affiliate URL's in het affiliate campages overzicht zijn al geactiveerd. Nadat stap 2 is voltooid en je hebt een mailtje ontvangen met "Je bankrekening wordt gevalideerd" kan je als verkoper ook al beginnen met het verkopen van producten.

    Enkel je opname mogelijkheid is pas beschikbaar nadat stap 2 is voltooid.

  • Ik maak gebruik van de WishList koppeling. Krijgen mijn klanten nadat ze mijn product hebben gekocht, automatisch de inloggegevens toegestuurd?

    Ja, je klanten krijgen na betaling automatisch de inloggegevens doorgestuurd. 
    Dit gaat middels een e-mail welke als titel "Uw bestelling" heeft.
     
    Jij hebt hier zelf geen omkijken naar.

  • Hoe maak ik een affiliatelink?

    Een affiliatelink kan pas worden samengesteld indien het product dat je wilt promoten, is aangemaakt door de verkoper. Iedere affiliatelink is op dezelfde manier opgebouwd.
    Hieronder wordt dit weergegeven:

    http://www.paypro.nl/producten/TITEL_VAN_PRODUCT/PRODUCT-ID/AFFILIATE-ID

    Voor de tutorial "Zelf een affiliatelink samenstellen", kijk op:  Opbouw van een Affiliatelink.

  • Ik heb al mijn gegevens aangeleverd maar mijn account is nog niet definitief geaccepteerd.
    Kan ik wel al beginnen met geld verdienen?

    Het antwoord van deze vraag is afhankelijk van je soort inschrijving.

    Als affiliate:
    Ja, dat kan. Zodra je je aangemeld hebt kan je direct beginnen met het promoten van een product. De persoonlijke URL's om de producten te promoten vind je in het affiliate campagnes overzicht.
    Je kan echter je saldo pas laten uitbetalen indien je bankrekening is gevalideerd.

    Als verkoper:
    Het is voor ons belangrijk te weten wie achter de producten zitten die via PayPro worden verkocht. Daarom kan je pas producten verkopen nadat wij je account en je aangeleverde documenten hebben goedgekeurd.
    Nadat je bankrekening is gevalideerd kan je ook je saldo laten uitbetalen.

  • Als ik verkopers bij PayPro aanbreng, krijg ik hier een vergoeding voor?

    Ja, indien jij verkopers bij PayPro aanbrengt, krijg je hier een vergoeding voor.
    Bij iedere verkoop die de verkoper realiseert, worden er transactiekosten in rekening gebracht.
    Jij ontvangt 15% van deze transactiekosten.
    Deze 1,% wordt dus betaald door PayPro.
     
    Om deze 15% te ontvangen, zullen de verkopers zich aan moeten melden via jouw promotielink.
    Deze link is uniek.
    Hierdoor herkent PayPro jou als "aanbrenger" op het moment dat de toekomstige verkoper zich via jouw link aanmeld.
     
    De promotielink vind je in Mijn Account onder PayPro Instellingen
     
    Let wel op: de toekenning van de aanbrengvergoeding, geldt enkel indien je een verkoper hebt aangebracht, niet wanneer een affiliate zich via jouw link heeft aangemeld.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn account goedgekeurd is?

    Het afronden van het volledige registratieproces duurt een paar werkdagen. Als affiliate kan je al eerder aan de slag.
    Bij een registratie hebben we een aantal gegevens nodig, zoals bijvoorbeeld een kopie van je identiteitsbewijs. Indien je een zakelijk PayPro account hebt aangevraagd, hebben we ook een gewaarmerkt uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig.

    Je gegevens worden gemiddeld binnen 1 werkdag door ons gecontroleerd. Je ontvangt vervolgens van ons een bericht waarin staat vermeld of je account wel of niet is goedgekeurd.

    Indien je account is goedgekeurd, wordt er 1 eurocent naar je bankrekening overgeboekt. In de transactie-omschrijving staat een code vermeld. Deze voer je in bij Mijn Account. Indien je account niet is goedgekeurd staat in het bericht vermeld waarom niet en wat je moet doen om je registratie alsnog in orde te maken. waarom niet en wat je moet doen om je registratie toch nog in orde te maken.

    Eventueel kan je ook de video bekijken die op www.paypro.nl/registreren staat. Hieronder wordt het complete registratie proces doorlopen.

  • Wat is een SPF record en hoe moet ik die instellen?

    PayPro verstuurd mails names uw webshop. Omdat deze mail vanaf een andere plek verzonden wordt (namelijk vanaf paypro.nl) dan de mails die verzonden worden vanaf uw webshop zelf bestaat er een kans dat de door PayPro verzonden mails in de spam-folder van uw klant tercht komen. Door SPF records in te stellen worden de verzonden systeemmails van PayPro minder snel aangemerkt als spam. Hiermee zal je klant de mails van PayPro dus in zijn/haar inbox ontvangen in plaats van in de spam-folder. Een SPF record wordt ingesteld bij de DNS instellingen van uw webserver. Voeg een TXT record toe en stel hierbij de volgende waarde in: "v=spf1 include:_spf.paypro.nl ?all"

    Let op Indien u deze SPF record toevoegt (wat we sterk aanraden, ook voor de afleverbetrouwbaarheid van uw eigen mails), stel dan oko de SPF records in van uw eigen domein(en). Als u hier vragen over heeft dan kan uw webhosting partij u hiermee verder helpen. Wat is een SPF record? In een SPF record definieer je in feite vanaf welke IP-adressen en/of hostnames (mailservers) er mail verzonden mag worden namens een domeinnaam. Op het moment dat je een mail via de server verzend naar bijvoorbeeld Gmail, zullen de mailservers van Gmail zien dat er een SPF record in de DNS van het domein staat. Gmail ziet dan dat de mail afkomstig is van een bepaald IP-adres en zal dit IP-adres gaan matchen met het SPF record.

Hulp nodig of een vraag?
Bel ons dan gerust op 085 40 117 86.
Contact opnemen