Hoe kunnen we je helpen?

Wij staan voor je klaar om je te helpen

  • ?

    Hoe kan ik als affiliate producten promoten?

    Als je bent ingelogd klik je op "Affiliate Campagnes" in het menu. Hier staan alle producten die je kunt promoten met daarbij vermeld hoeveel commissie je krijgt wanneer er een product wordt gekocht via jouw link. Klik op het product dat je wilt promoten om jouw unieke affiliatelink te zien. Gebruik deze link om het product te promoten op je blog, website of social media.

  • ?

    Kan ik ook in één keer al mijn facturen downloaden?

    Ja. Doe hiervoor het volgende:

    1. Klik in het menu op "Bij- en afschrijvingen". 

    2. Klik bovenaan de pagina op "Exporten" en selecteer de periode waarvan je de facturen wilt ontvangen.

    3. Vink het vakje "Inclusief facturen" aan en klik op de knop "Exporteren". De facturen en een CSV betand met alle transactiedetails worden gedownload.

  • ?

    Heb ik voor het plaatsen van een affiliatelink een eigen website nodig?

    Voor het plaatsen van een affiliatelink is een eigen website geen vereiste. Je kunt de link ook via social media verspreiden, zoals Facebook en Twitter. Ook kun je de link verspreiden via een mailing. Het plaasten van de affiliatelink op een eigen website is echter wel aan te raden, omdat je op die manier een zo groot mogelijk publiek bereikt en heel gericht de doelgroep bereikt die geïnteresseerd is in het product dat je promoot. 

    Het plaatsen van je link zorgt er niet automatisch voor dat je veel verkopen genereert. Hiervoor zul je wel actief aan internetmarketing moeten doen.

  • ?

    Wat zijn de kosten per verkocht product?

    De kosten per verkocht product bestaan uit de transactiekosten. Voor iDeal betaal je bijvoorbeeld slechts 0,29 euro (excl. btw) per transactie. Een overzicht van de kosten per verkocht product van de diverse betaalmethodes vind je op http://www.paypro.nl/tarieven.

    Indien je product verkocht wordt via een affiliate, betaal je naast de transactiekosten een commissie aan de affiliate en een netwerkvergoeding aan PayPro. Je bepaalt zelf hoeveel commissie een affiliate krijgt voor je product. De netwerkvergoeding is 8,5 % van het verkoopbedrag of 25 % van de affiliate commissie. Je kiest zelf wat de voordeligste optie is voor jouw product.

  • ?

    Hoe kom ik in contact met een van de PayPro verkopers?

    In het productoverzicht op www.paypro.nl/affiliatecampagnes staat bij elk product "Contact Merchant". Als je hier op klikt opent er een scherm waarin je een bericht aan de verkoper kunt schrijven en versturen.

  • ?

    Ik heb nog geen activeringscode op mijn bankrekening ontvangen. Kan ik wel beginnen met verkopen of promoten?

    Ja, je kunt alvast beginnen met promoten. Zolang je account nog niet definitief goedgekeurd is, kun je echter maximaal 250,- euro per dag omzet draaien op je account. Het verkopen van producten is nog niet mogelijk. Dit kan pas nadat je bankrekeningnummer is goedgekeurd.

  • ?

    Hoe verbeter ik mijn PayPro-score?

    De exacte formule kunnen wij helaas niet prijsgeven. De PayPro-score is bedacht om affiliates te tonen hoe goed een product is. Dat betekent in de praktijk dat het niet alleen belangrijk is om veel verkopen te hebben, maar ook de voorwaarden voor affiliates zo gunstig mogelijk te maken. In het algemeen zou je kunnen zeggen: hoe meer affiliates je product verkopen, hoe hoger je PayPro-score!

  • ?

    Hoe lang blijft een cookie geldig?

    Een cookie blijft 1 jaar staan. Dat betekent dat de commissie van het product dat je promoot wordt uitbetaald tot 1 jaar na de promotieclick. Dit geldt alleen indien de cookie daadwerkelijk is opgeslagen op de computer van de (potentiële) klant. Indien dit niet het geval is, kan de klant nog herkend worden aan het IP-adres.

  • ?

    Wat is deeplinking?

    Deeplinking is het verwijzen naar een specifieke pagina binnen een domein. Affiliates sturen bezoekers dan niet door naar de homepage van de verkoper, maar naar een andere pagina binnen het domein van de verkoper.

    Meer informatie over deeplinking en het maken van een deeplink als affiliate, vind je op www.paypro.nl/wat-is-deeplinking.

  • ?

    Heb ik ook een PayPal of iDeal account nodig?

    Nee, dat is niet nodig, wij voorzien in deze betalingsystemen. Het enige wat je nodig hebt is een PayPro-account en een website. Op je website kun je de betaallink plaatsen die je in je account hebt gegenereerd.  

  • ?

    Waarom moet ik mijn identiteitsbewijs uploaden bij PayPro?

    De activiteiten van PayPro vallen onder de Wet Financieel Toezicht (WFT) en mede daardoor staat PayPro onder toezicht van De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). PayPro moet daarnaast voldoen aan de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financiering van het Terrorisme (WWFT).

    Door deze wet- en regelgeving moeten wij kunnen controleren wie onze klanten zijn. Helaas kunnen wij identiteitsbewijzen waar aanpassingen op zijn gedaan (zoals teksten / zwarte blokken / doorhalingen etc.) niet goedkeuren, nu wij door deze aanpassingen niet kunnen controleren of het identiteitsbewijs echt is of niet. 

  • ?

    Wat gebeurt er als mijn klant storneert?

    Als een klant betaalt via een SEPA incasso, een eenmalige machtiging of PayPal termijnen (recurring payments), kan de klant binnen 56 dagen een terugbetalingsverzoek (stornering) bij de bank indienen. Wanneer de bank dit verzoek goedkeurd, en er geen SEPA formulier aanwezig is als bewijs voor de machtiging, moet het bedrag aan de klant terugbetaald worden.

    Let op! Er is ook sprake van een stornering wanneer de klant onvoldoende saldo op zijn rekening heeft op het moment van incassering. Wanneer je gebruik maakt van de module "debiteurenbeheer", krijgt de klant een nabetaallink om de betaling alsnog te realiseren. Is dit niet het geval, dan wordt de betaling geannuleerd.

  • ?

    Ik heb mijn affiliatelink geplaatst op mijn website, maar ik heb geen inkomsten. Hoe kan dat?

    Het hebben van een affiliatelink op je website is nog geen garantie voor succes. Het is zelfs nog geen garantie voor succes wanneer je al vele bezoekers hebt doorgestuurd. Het hangt er namelijk vanaf welk type bezoeker je doorstuurt. Daarom moet je op je website, blog, twitter, facebook etc. altijd afvragen: welke content gebruik ik? Waarin zijn mijn bezoekers geinterresseerd?

    Als de antwoorden van deze twee vragen overeenkomen, heb je een veel grotere kans op verkopen en kan je conversie ook veel hoger komen te liggen dan wanneer je 'lukraak' een affiliate link ergens neerzet.

    Het is van belang om actief met internetmarketing bezig te zijn om de kans op inkomsten via affiliatemarketing te vergroten! 

     

  • ?

    Wat is een aankondiging?

    Een aankondiging is een verkoop waarvan het geld pas later op je account wordt bijgeschreven.

    Meestal is dit het geval bij incasso en PayPal, waarbij de kans bestaat dat je klanten de betaling intrekken (storneren of terugclaimen).

    In het overzicht 'In behandeling' is het mogelijk om de details van de 'aankondiging' op te vragen door op de aankondiging te klikken. Daarin staan dan de datum waarop de aankondging is en de datum waarop het bijgeschreven wordt op je account.

  • ?

    Ik kan niet inloggen? 

    Hier kunnen een aantal redenen voor zijn. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig: controleer daarom of je CAPS lock uit staat. Daarnaast kun je niet inloggen als je niet op de activatielink geklikt hebt die je ontvangen hebt na het registreren.

    Mocht het met deze tips niet lukken, dan kun je jouw wachtwoord altijd nog veranderen via www.paypro.nl/wachtwoordvergeten. Vul hier je e-mailadres in, je ontvangt dan een e-mail van PayPro met een link die je kunt gebruiken om je wachtwoord te wijzigen.

  • ?

    Op welke manier wordt commissie toegekend bij het promoten van producten via de PayProAds?

    Je verdient hierbij commissie zoals je van ons gewend bent. Via een PayProAd stuur je een bezoeker door naar de website van een verkoper. Indien jouw bezoeker op deze verkoopsite besluit om het product te kopen, verdien je een commissie.

  • ?

    Hoe ga ik om met een PDF bestand dat groter is dan 2 MB bij het aanmaken of wijzigen van een product?

    Je kunt natuurlijk proberen om het PDF bestand kleiner te maken, door bijvoorbeeld de afbeeldingen te verkleinen of te comprimeren. Verder kun je er voor kiezen het PDF bestand te plaatsen op de pagina na geslaagde betaling, zodat klanten na betaling het e-book zelf kunnen downloaden, of gebruik maken van een membership site.

  • ?

    Hoe lang duurt het voordat een terugbetaling uitgevoerd is?

    Een terugbetaling wordt normaal gesproken binnen twee werkdagen verwerkt. Houd rekening met weekenden, in het minst gunstigste geval kan het tot vijf dagen duren voordat het geld binnen is op de rekening van de klant.

    Wanneer er betaald is via een automatische incasso, bestaat er een terugbetaaltermijn van 56 dagen. Deze terugbetaaltermijn wordt veroorzaakt door de storneringsperiode voor klanten. Binnen 56 dagen kunnen klanten namelijk bij de bank een storneringsverzoek indienen. Pas wanneer deze periode verlopen is, betalen wij het geld terug, om een dubbele terugbetaling te voorkomen.

  • ?

    Is PayPro ook geschikt voor webshops?

    Ja. PayPro is er ook voor webshops! PayPro heeft koppelingen met meerdere grote webshop-systemen, om het je zo makkelijk mogelijk te maken betalingen te ontvangen.

    Wij ondersteunen de onderstaande webshop systemen:
    CS-Cart
    FreeWebshop
    Magento
    MarketPress
    OpenCart 1.5.6
    OpenCart 2.0.0
    PrestaShop
    TomatoCart
    VirtueMart
    WPSC
    WooCommerce
    ZenCart
    eShop
    osCommerce 2.2+

  • ?

    Wat is een "return URL"?

    Dit is de URL of pagina waar een consument naar toe gestuurd wordt nadat er een geslaagde betaling is gedaan.

  • ?

    Welke optie moet ik kiezen als ik termijnbetalingen wil annuleren?

    Bij het annuleren van termijnbetalingen heb je 2 opties:

    1. "Openstaande termijnen annuleren". Deze optie annuleert alle  termijnen die de status "open" hebben. Dit betekent dat je met deze knop alleen de termijnen annuleert die in de toekomst nog zouden moeten plaatsvinden.

    2. "Alle niet geincasseerde termijnen annuleren". Deze optie annuleert alle termijnen die zowel de status "open" als de status "storno" hebben. Dit bekent dat je met deze knop alle termijnen annuleert die zowel in het verleden niet zijn betaald als die in de toekomst nog betaald zouden moeten worden.

    Indien je termijnen wilt refunden die correct zijn betaald, kan je dit doen door aan de rechterkant van de transactie op het refund knopje te klikken.

  • ?

    Herkent PayPro mij ook als affiliate indien mijn bezoekers zich eerst moeten inschrijven op een nieuwsbrief?

    PayPro zal de affiliate altijd herkennen. Er worden geavanceerde technieken gebruikt om dit te kunnen bewerkstelligen.

    In je affiliate link zit je eigen ID verwerkt die wordt opgeslagen zodra er op geklikt wordt. Als de bezoeker later weer op de betaalpagina terug komt wordt gekeken of deze bezoeker via een affiliatelink is gekomen. Indien dit het geval is, zal er een commissie toegekend worden aan de affiliate.

    Het maakt niets uit of een bezoeker die op een affiliatelink klikt direct op de website van de verkoper komt en betaalt of zich eerst inschrijft op een nieuwsbrief en pas later (na weken of maanden) terugkomt op de betaalpagina.

  • ?

    Ik heb een zakelijk PayPro account en wil mijn account laten overnemen door een ander bedrijf. Hoe pak ik dit aan?

    Je kan de overname van je account telefonisch met ons bespreken.
    Bel hiervoor het nummer 085 - 40 117 86 

    Indien je liever teruggebeld wordt door ons, kan dit uiteraard ook.

    Stuur hiervoor een bericht naar support@paypro.nl of laat een bericht achter op onze contact pagina

    Vermeld hierbij je telefoonnummer en geef aan dat het om een overname van je account gaat.
    We staan je graag te woord!

  • ?

    Wat betekent de status "oninbaar"

    De status "oninbaar" komt alleen voor bij termijnbetalingen (betalen in termijnen of met een abonnement).

    Zodra een van je klanten storneert dan wordt het debiteurenproces gestart. Dat betekent dat PayPro door middel van het versturen van herinneringen en aanmaningen gaat proberen het verschuldigde bedrag te collecteren.

    Indien dit niet lukt, verklaart PayPro het bedrag als "oninbaar". Dat betekent dat PayPro stopt met versturen van herinneringen en aanmaningen. Je hebt dan een overzicht ontvangen van de mails die verzonden zijn en dit vormt grond voor een juridisch vervolg.

    Let op: de oorspronkelijke transactiekosten worden hierbij in rekening gebracht.

  • ?

    Ben ik mijn geld definitief kwijt als mijn klant storneert?

    Nee. PayPro heeft een debiteurenproces ingericht. Wanneer je klant storneert worden er diverse mails verzonden naar de klant met de vraag of de betaling alsnog voldaan kan worden. In deze mails zit een link naar het betaalscherm. PayPro gaat dus achter je geld aan!

  • ?

    Ik heb een eigen product. Hoe kan ik dat via PayPro laten promoten?

    Als verkoper bij PayPro kun je jouw product in het Affiliate Campagne overzicht plaatsen op onze website, zie http://paypro.nl/affiliatecampagnes. In dit overzicht zoeken onze affiliates naar mogelijke producten om te promoten op hun website, blog of social media.

  • ?

    Krijg ik ook een factuur voor mijn uitbetaling voor mijn boekhouding?

    Nee. Een uitbetaling is in principe niets anders dan het geld van de ene (PayPro) rekening  naar je andere (lopende) rekening overboeken.

    Dit heeft niets te maken met je boekhoudkundige omzet of BTW momenten. Volgende de belastingdienst is het moment waarop een dienst of product wordt geleverd namelijk het boekhoudkundige moment. 

    Indien je dus een verkoop hebt gedaan, dan telt die datum voor je boekhouding. De overboeking van dit bedrag naar je lopende rekening is slechts een financiele afhandeling hiervan.

  • ?

    Ik krijg de foutmelding: "Kon gebruiker object niet opslaan: 1 fout. Controleer de volgende velden: Login is niet beschikbaar"

    Dit betekent dat het ingevoerde mailadres al bij ons bekend is.

    Je hebt je dus al een keer geregistreerd bij PayPro.

    Ga naar www.paypro.nl/login en log in het met het e-mailadres en het wachtwoord dat je tijdens je registratie hebt opgegeven.

    Heb je je nog nooit geregistreerd bij PayPro maar krijg je toch deze foutmelding?
    Meld het ons! Via support@paypro.nl, via het contactformulier op de website of ons telefoonnummer

    085 - 40 117 86 . We helpen je graag.

  • ?

    Ik wil de gegevens van mijn account graag wijzigen. Hoe doe ik dit?

    Je kan de gegevens van je account wijzigen door in Mijn Account op "account wijzigen" te klikken.
    Dit is beschikbaar onder PayPro Instellingen.

    Je gegevens zullen na wijzigen weer door ons gecontroleerd worden.
    Eventueel zal er een nieuwe bankrekening-validatie plaatsvinden. 

    Let er op dat je je saldo niet kan laten uitbetalen zolang je gegevens nog niet door ons gecontroleerd zijn.

    Indien je als verkoper staat geregistreerd en gebruik maakt van onze incasso-service, houd er dan rekening mee dat je klanten niet kunnen afrekenen via incasso zolang je gegevens nog niet door ons gecontroleerd zijn.

    Zodra wij je gegevens gecontroleerd hebben, is de opname mogelijkheid weer beschikbaar. Voor verkopers zal dan ook de incasso-optie weer beschikbaar zijn.

  • ?

    Als ik op een productnaam klik bij Mijn Statistieken, zie ik extra informatie. Wat betekent dit?

    Je ziet hier de URL's waarop de clicks op jouw affiliatelink hebben plaatsgevonden.

    Zie je bijvoorbeeld de URL http://www.mijndomein.nl/promotie met hierachter het cijfer 16 staan, dan betekent dit dat er 16 keer is geklikt op jouw affiliatelink welke jij op http://www.mijndomein.nl/promotie geplaatst hebt.

    Indien je een "/" (slash) te zien krijgt, betekent dit dat PayPro de herkomst van de click niet vast kon stellen.

  • ?

    Kan ik een URL shortener gebruiken voor mijn affiliatelink?

    Ja hoor, dit is geen probleem.

    Op het moment dat een bezoeker op jouw shortlink klikt, registreert PayPro de klik als een normale affiliate klik en wordt bij een eventuele verkoop, gewoon de commissie aan jou toegekend.

  • ?

    Mijn Affiliatelink stuurt niet door naar PayPro

    Indien een bezoeker op jouw affiliatelink klikt, komt deze bezoeker inderdaad uit op de pagina van de verkoper en niet op een pagina van PayPro.

    Op het moment dat de bezoeker naar de pagina van de verkoper wordt doorgestuurd, komt hij wel even op de website van PayPro. Dit gaat echter zo snel, dat het niet met het blote oog te zien is.

    In de korte periode dat de bezoeker zich op de website van PayPro bevindt, wordt er een cookie geplaatst in de browser van de bezoeker. In deze cookie wordt informatie opgeslagen over jouw affiliatelink zodat wij bij een verkoop deze aan jou toe kunnen kennen.

  • ?

    Kan ik mijn PayPro saldo laten uitbetalen op een PayPal rekening?

    Nee, dit is niet mogelijk. PayPro mag enkel opnames van saldo uitbetalen op een regulier bankrekeningnummer.

  • ?

    Hoe maak ik een affiliatelink?

    Een affiliatelink kan pas worden samengesteld indien het product dat je wilt promoten, is aangemaakt door de verkoper. Iedere affiliatelink is op dezelfde manier opgebouwd.
    Hieronder wordt dit weergegeven:

    http://www.paypro.nl/producten/TITEL_VAN_PRODUCT/PRODUCT-ID/AFFILIATE-ID

    Voor de tutorial "Zelf een affiliatelink samenstellen", kijk op:  Opbouw van een Affiliatelink.

  • ?

    Ik heb al mijn gegevens aangeleverd maar mijn account is nog niet definitief geaccepteerd. Kan ik wel al beginnen met geld verdienen?

    Het antwoord van deze vraag is afhankelijk van je soort inschrijving.

    Als affiliate:
    Ja, dat kan. Zodra je je aangemeld hebt kan je direct beginnen met het promoten van een product. De persoonlijke URL's om de producten te promoten vind je in het affiliate campagnes overzicht.
    Je kan echter je saldo pas laten uitbetalen indien je bankrekening is gevalideerd.

    Als verkoper:
    Het is voor ons belangrijk te weten wie achter de producten zitten die via PayPro worden verkocht. Daarom kan je pas producten verkopen nadat wij je account en je aangeleverde documenten hebben goedgekeurd.
    Nadat je bankrekening is gevalideerd kan je ook je saldo laten uitbetalen.

  • ?

    Hoe lang duurt het voordat mijn account goedgekeurd is?

    Het afronden van het volledige registratieproces duurt een paar werkdagen. Als affiliate kan je al eerder aan de slag.
    Bij een registratie hebben we een aantal gegevens nodig, zoals bijvoorbeeld een kopie van je identiteitsbewijs. Indien je een zakelijk PayPro account hebt aangevraagd, hebben we ook een gewaarmerkt uittreksel van de Kamer van Koophandel nodig.

    Je gegevens worden gemiddeld binnen 1 werkdag door ons gecontroleerd. Je ontvangt vervolgens van ons een bericht waarin staat vermeld of je account wel of niet is goedgekeurd.

    Indien je account is goedgekeurd, wordt er 1 eurocent naar je bankrekening overgeboekt. In de transactie-omschrijving staat een code vermeld. Deze voer je in bij Mijn Account. Indien je account niet is goedgekeurd staat in het bericht vermeld waarom niet en wat je moet doen om je registratie alsnog in orde te maken. waarom niet en wat je moet doen om je registratie toch nog in orde te maken.

    Eventueel kan je ook de video bekijken die op www.paypro.nl/registreren staat. Hieronder wordt het complete registratie proces doorlopen.

  • ?

    Hoe moet ik de raamovereenkomst accepteren?

    Je kunt de raamovereenkomst downloaden bij 'Mijn Profiel'. We hebben een 'echte' handtekening van je nodig, dus je moet de raamovereenkomst printen en ondertekenen. Vergeet niet om een paraaf op elke pagina te zetten. Daarna kun je de raamovereenkomst inscannen en uploaden in je account of per post naar ons verzenden.

  • ?

    Moet ik ingeschreven staan bij de KvK (Kamer van Koophandel) om me te registreren?

    Indien je je als affiliate wilt registreren, kun je je ook particulier inschrijven. In dat geval heb je dus geen KvK inschrijving nodig.

    Indien je je als verkoper wilt registreren is het wel noodzakelijk om een geldige KvK inschrijving te hebben. Bij het registreren van je account vragen we bij de KvK een gewaarmerkt uittreksel aan. Daarnaast dien je een zakelijk bankrekeningnummer op te geven dat op naam staat van het bedrijf onder welke je bij PayPro geregistreerd wilt staan.

  • ?

    Hoe voeg ik een betaalknop toe aan mijn website?

    Je kunt in een paar simpele stappen een betaalknop op je website toevoegen:

    1. Maak een product aan. Je wordt daarna automatisch doorgestuurd naar HTML-code van de betaalknoppen.

    2. Plak de HTML-code van de betaalknoppen van je product op de pagina in je website.

    Na het aanmaken van een product staat je product automatisch in het product overzicht, zodat affiliates je product kunnen promoten (indien je dit aangegeven hebt natuurlijk).

  • ?

    Ik maak gebruik van de WishList koppeling. Krijgen mijn klanten nadat ze mijn product hebben gekocht, automatisch de inloggegevens toegestuurd?

    Ja, je klanten krijgen na betaling automatisch de inloggegevens doorgestuurd. 

    Dit gaat middels een e-mail welke als titel "Uw bestelling" heeft. Jij hebt hier zelf geen omkijken naar.

  • ?

    Als ik verkopers bij PayPro aanbreng, krijg ik hier een vergoeding voor?

    Ja, indien jij verkopers bij PayPro aanbrengt, krijg je hier een vergoeding voor. Deze verkopers dienen zich aan te melden via een gepersonaliseerde link:

    http://www.paypro.nl/?u=USERID

    Bij USERID vul je je eigen userid in (het getal wat tussen haakjes achter je naam staat als je ingelogd bent).

    Wat voor vergoeding ontvang je?  

    Je ontvang 10% over de opstartkosten, 10% over de modules die worden afgenomen en 10% over de netwerkvergoeding. 

  • ?

    Hoe moet ik mijn verdiensten laten uitbetalen?

    Wanneer je bent ingelogd zie je bij "bij- en afschrijvingen" in het linker vlak je "opneembare saldo"  staan. Hier onder staat in het blauw "Nieuwe opname". Als je hier op klikt kun je het bedrag invoeren dat je wilt opnemen, zodra je je wachtwoord hebt ingevoerd en op "opnemen" hebt geklikt zal het geld overgeboekt worden naar je rekening. Let op! Een opname onder de € 100,- kost € 5,-, daarboven is het gratis. 

  • ?

    Hoe ontvangt de klant na betaling het (digitale) product?

    Dit is afhankelijk van het product dat je aanbiedt. Gaat het om een digitaal product, bijvoorbeeld een e-book dan kun je in je PayPro account bij het product instellen naar welke "pagina na geslaagde betaling" / bedankpagina de klant wordt doorgestuurd. Hier kun je een link plaatsen waar de klant het product kan downloaden. 

    Tevens kun je een PDF bestand van maximaal 4 MB toevoegen welke aan de klant wordt gezonden tezamen met de bevestiging van de betaling. 

    Ook zou je gebruik kunnen maken van een membership waarbij de klant na betaling een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen waarmee ze toegang krijgen tot een bepaald gedeelte van je website waar ze het product kunnen vinden. 

  • ?

    Waarom moet ik een "Pagina na geslaagde betaling" invullen?

    Als een consument een product gekocht heeft dient hij doorgestuurd te worden naar de zogenaamde "return url" of "pagina na geslaagde betaling". Op deze pagina wordt bevestigd dat het product gekocht is en dat het geleverd zal worden. Je kunt de url van de pagina zelf instellen als je naar "Betaalknoppen beheren" gaat en op het betreffende product klikt. Onder het kopje "Levering" kun je de url van de pagina na geslaagde betaling invullen.

    Indien je de "Pagina na geslaagde betaling" leeg laat kan de klant niet doorgestuurd worden en zal er bij de klant een gevoel van onbegrip achterblijven. Het is daarom verplicht om een "return url" in te voeren bij de instellingen van je product. Dit betekent overigens niet dat je product niet verkocht kan worden. Zolang de "return url" niet ingevuld is, kan het product niet in het affiliate campagnes overzicht staan en kunnen affiliates het product niet promoten.

  • ?

    Hoe zit het met de boekhouding?

    Het hangt er vanaf hoe je boekhouding ingericht is: met het kasstelsel of met het facturatiestelsel.
    Als je het kasstelsel gebruikt dan hoef je in je administratie alleen maar op te geven wat je uitbetaald krijgt van PayPro.
    Omdat PayPro een geregistreerd betaaldienstverlener is, volstaat het om je inkomsten te verantwoorden met het transactieoverzicht dat je kan downloaden in Mijn Transacties.
    Voor verkopers:
    Als je als verkoper het facturatiestelsel gebruikt dan moet je je omzet verantwoorden met de verkoopfacturen die je van PayPro ontvangt.
    Bij elke verkoop wordt er een factuur verzonden van het verkoopbedrag en de transactiekosten.

    Je kunt ook altijd de module "BTW Boekhouding & Rapportage" aanzetten. PayPro's BTW module geeft een helder overzicht van de door u af te dragen en terug te vorderen BTW op de wijze zoals de Belastingdienst weergeeft.

  • ?

    Ik moet mijn BIC-code invullen. Wat is dat?

    Met de BIC-code wordt je bank geïdentificeerd. Als wij geld overschrijven naar jouw rekening moeten wij aangeven bij welke bank jouw rekeningnummer hoort. Hiervoor gebruiken wij de BIC-code. Je kan deze code doorgaans vinden op de website van je bank.

  • ?

    Welke type betalingen zijn er mogelijk?

    Er zijn bij PayPro drie manieren om te betalen: directe betaling, afbetaling (betaling in termijnen) en abonnementen. Na elke betaling wordt je klant doorgestuurd naar een URL die je zelf ingevuld hebt (de return URL). Je klant ontvangt dan van ons een betalingsbevestiging met eventueel een factuur. Bij "Instellingen", onder het kopje "Facturatie" kun je zelf aangeven of je wilt dat er facturen verstuurd worden naar je klanten. Ook kun je ervoor kiezen om een PDF bestand (bijvoorbeeld een e-book) in deze e-mail mee te laten sturen. Dit bestand mag niet groter zijn dan 4 MB.

    Je klant kan betalen met iDEAL, PayPal, AfterPay, BanContact/Mister Cash, Sofort, creditcard of (eenmalige) incasso.
    Naast de directe betaling zijn er ook zogenaamde periodieke betalingen:
    - betaling in termijnen: dit is de methode waarbij  je klant iets van je koopt maar het in maandelijkse termijnen bij je aflost
    - abonnementen: een maandelijks bedrag dat in rekening wordt gebracht bij je klant.

    Bij beide vormen worden incasso en PayPal termijnen (recurring payments) als betaalmethode aangeboden aan je klant. Qua facturatie werkt het iets anders. Bij een betaling in termijnen wordt het bedrag ineens gefactureerd en bij abonnementen maandelijks. Omdat deze betaling gestorneerd kunnen worden, komt dit geld later pas beschikbaar op rekening in je PayPro account.

  • ?

    Hoe lang duurt het voordat ik als affiliate aan de slag kan?

    Je kunt aan de slag als affiliate zodra je bent aangemeld bij PayPro. Je hoeft dus niet te wachten totdat je account is goedgekeurd.

    De persoonlijke affiliatelinks kun je vinden in het productoverzicht op www.paypro.nl/affiliatecampagnes.

    PayPro betaalt de ontvangen commissie uit nadat je account goedgekeurd is.

  • ?

    Op welk moment dien ik abonnementen te pauzeren of te hervatten? 

    Bij het pauzeren danwel hervatten van abonnementen dien je met een aantal dingen rekening te houden.

    Bij abonnementen is het zo dat de termijnen worden geincasseerd middels een automatische incasso. De bank houdt hierbij een termijn in acht van 14 dagen. Dit betekent dat wij 14 dagen voor de incassering al een signaal naar de bank sturen dat er geincasseerd dient te worden. De termijn in ons systeem wordt dus al 14 dagen voor de incasso datum "actief". Wanneer jij een abonnement pauzeert in de twee weken voor de incasso zal de termijn dus alsnog geincasseerd worden. Een voorbeeld:

    Bij klant A wordt altijd op de 24e het bedrag voor het abonnement van de rekening afgeschreven. Stel je wilt dit pauzeren, dan moet je dit doen voor de 10e van de maand. Op de 10e wordt de termijn namelijk actief nu die dag de opdracht aan de bank wordt verzonden. Pauzeer je het abonnenment op de 15e dan is de incassoprocedure in het systeem al van start gegaan en kan deze helaas niet meer gestopt worden. Het abonnement zal in dat geval pas na de incasso gepauzeerd worden. 

    Voor het hervatten van een abonnement geldt in principe hetzelfde. Op het moment dat een incasso hervat wordt zal de incassering van het bedrag pas 14 dagen later plaatsvinden in verband met de vooraankondiging. 

     

  • ?

    Waarom moet ik een SEPA incasso formulier (B2B) ondertekenen bij het aanmaken van een account? 

    Wanneer je een verkoop account aanmaakt dien je een SEPA incasso formulier te ondertekenen (met de hand). Dit vragen wij van onze merchants nu het voor kan komen dat het PayPro saldo van een merchant in de min komt te staan. Wanneer het saldo geruime tijd in de min staat zullen wij dit gaan incasseren van het bij het account behorende rekeningnummer. Dit om te voorkomen dat de min stand te veel gaat oplopen. Hiervoor is een SEPA incasso formulier nodig.

  • ?

    Wat is een "Tracker Variabele" en hoe gebruik ik het?

    Een Tracker Variabele is een kort woordje dat je aan je affiliatelink kunt plakken zodat je achteraf in je statistieken exact kunt zien hoevaak er specifiek op deze link is geklikt.

    Dit is vooral handig wanneer je een bepaald product op meerdere websites promoot. Je moet dan dezelfde link op meerdere plaatsten neerzetten en daardoor kan je achteraf niet meer goed zien welke link het beste gewerkt heeft.

    Dit kan je voorkomen door een "Tracker Variabele" achter je affiliatelink te plaatsen.

    Normaal ziet je affiliatelink er zo uit: http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456

    456 is hier je unieke PayPro ID waardoor PayPro kan herkennen dat jij dit product gepromoot hebt.

    Als je een Tracker Variabele toe wilt voegen kan je het volgende doen:

    http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456/ABC

    of

    http://www.paypro.nl/producten/Product_Naam/123/456/mijndomein.nl

    Wanneer je clicks genereerd via deze links, dan kan je in Mijn statistieken deze "Trackers" terugvinden. In dit geval ga je dan naar www.paypro.nl/mijnstatistieken en klik je op het product "Product_naam". Indien er clicks zijn geweest op deze links dan zal je een aparte regel zien voor "ABC" en voor "mijndomein.nl".
     

  • ?

    Wat is een SPF record en hoe moet ik die instellen?

    PayPro verstuurd mails namens uw webshop. Omdat deze mail vanaf een andere plek verzonden wordt (namelijk vanaf paypro.nl) dan de mails die verzonden worden vanaf uw webshop zelf, bestaat er een kans dat de door PayPro verzonden mails in de spam-folder van uw klant tercht komen. Door SPF records in te stellen worden de verzonden systeemmails van PayPro minder snel aangemerkt als spam. Hiermee zal je klant de mails van PayPro dus in zijn/haar inbox ontvangen in plaats van in de spam-folder. Een SPF record wordt ingesteld bij de DNS instellingen van uw webserver. Voeg een TXT record toe en stel hierbij de volgende waarde in: "v=spf1 include:_spf.paypro.nl ?all"

    Let op Indien u deze SPF record toevoegt (wat we sterk aanraden, ook voor de afleverbetrouwbaarheid van uw eigen mails), stel dan ook de SPF records in van uw eigen domein(en). Als u hier vragen over heeft dan kan uw webhosting partij u hiermee verder helpen. Wat is een SPF record? In een SPF record definieer je in feite vanaf welke IP-adressen en/of hostnames (mailservers) er mail verzonden mag worden namens een domeinnaam. Op het moment dat je een mail via de server verzend naar bijvoorbeeld Gmail, zullen de mailservers van Gmail zien dat er een SPF record in de DNS van het domein staat. Gmail ziet dan dat de mail afkomstig is van een bepaald IP-adres en zal dit IP-adres gaan matchen met het SPF record.

  • ?

    Waarom moet ik extra gegevens aanleveren terwijl dat eerst niet nodig was?

    PayPro is een geregistreerd betaaldienstverlener en valt daarom onder de noemer WWFT.

    Dit betekent dat PayPro al zijn klanten moet kunnen identificeren. Hiervoor is strenge regelgeving opgesteld waar PayPro niet van af mag wijken.

    Voor jou betekent dit dat je de volgende documentatie behoort aan te leveren:

    In stap 1: - Een scan of foto van je identiteitsbewijs.

    In stap 2: Je bankrekening wordt gecontroleerd door 1 eurocent die overgeboekt wordt naar het door jou opgegeven bankrekeningnummer. De tenaamstelling van je rekeningnummer dient overeen te komen je naam die op het door jou aangeleverde ID document staat.
    Indien je zakelijk staat ingeschreven behoort de tenaamstelling gelijk te zijn aan je bedrijfsnaam. Bij een zakelijke inschrijving bij PayPro, is het verplicht een zakelijk bankrekeningnummer op te geven.

    In stap 3: Een met de hand geparafeerde en ondertekende raamovereenkomst. 

    Dit betekent overigens niet dat je niets kunt doen in PayPro zolang je account nog niet definitief goedgekeurd is.
    Als affiliate kan je alvast aan de slag. De affiliate URL's in het affiliate campages overzicht zijn al geactiveerd. Nadat stap 2 is voltooid en je hebt een mailtje ontvangen met "Je bankrekening wordt gevalideerd" kan je als verkoper ook al beginnen met het verkopen van producten.

    Enkel je opname mogelijkheid is pas beschikbaar nadat stap 2 is voltooid.

Wij denken met u mee

Er staat een vakkundig team voor u klaar. Service staat bij ons hoog in het vaandel, service is daarom een belangrijk onderdeel van PayPro. Mocht je vragen hebben mail of bel ons. Wij stellen geheel kosteloos onze expertise en marktkennis beschikbaar om de mogelijkheden tot verdere omzetverhoging te verkennen.

  • Mathieu Volker

    Mathieu Volker

    Marketing Manager
  • Amber Buitkamp

    Amber Buitkamp

    Support medewerker
  • Daan Davidsz

    Daan Davidsz

    Ontwikkelaar
  • Jacoline van Veen

    Jacoline van Veen

    Support medewerker
  • Albertjan Leupen

    Albertjan Leupen

    Ontwikkelaar
  • Jasper Koopmans

    Jasper Koopmans

    Compliance manager