Bancontact terugbetalen!

Bancontact terugbetalen!

Goed gereedschap is het halve werk, de tools voor het terugbetalen van Bancontact-betalingen miste nog, maar dat behoort nu tot het verleden!

Het is namelijk mogelijk om nu zelf de terugbetalingen van Bancontact op te starten!

Zie hieronder een stappenplan voor het opstarten van Bancontact terugbetalingen:

1) Log in op je PayPro-account en klik op “Bij- en afschrijvingen”

2) Navigeer naar de rechterbovenhoek, en zoek de betreffende klant op en open de transactie

alt

3) Klik vervolgens op “Wijzigen” naast de Klantgegevens

alt

4) Vul het betreffende IBAN in en klik op “Opslaan”

alt

5) Klik op het kruisje om de transactiegegevens te sluiten

6) Heropen de transactiegegevens van de betreffende klant en klik op “+” om de gegevens van de Bancontact-betaling te laden. Het systeem zal nu de mogelijkheid tot terugbetalen geven.

alt

7) Vink het “Terugbetalen” kader aan en vul het gewenste bedrag in, klik vervolgens op “Bevestigen”

alt

Tada! De terugbetaling is opgestart!

Let op: jij dient zelf de IBAN van de klant op te vragen, bij Bancontact-betalingen worden deze gegevens niet naar PayPro toe verzonden.


Bancontact refunds!

Well begun is half done, the tools to refund Bancontact transactions were however missing, but that is now a thing from the past!

It is now possible to refund Bancontact payments yourself!

Follow the steps below to be able to refund Bancontact transactions:

1) Log in on your PayPro account and click on “Balance overview”

2) Navigate to the upper right corner, and search for the right customer and open the transaction

alt

3) Click then on “Wijzigen” next to Customer details

alt

4) Fill in the relevant IBAN and click on “Save”

alt

5) Close the window

6) Reopen the transaction details and click on the “+” sign in order to load the details of the Bancontact transaction. The system will now give the possibility to refund

alt

7) Check the “Refund” box and fill in the desired amount, continue by clicking on “Confirm”

alt

Tada! The refund has been initiated!

Be aware: you still have to retrieve the IBAN from the customer yourself, this information is not obtained by PayPro.